Пульс Exclusive
Як є

Чи безперебійно працюють світлофори з безперебійним живленням у Кропивницькому та де їх бракує

Загальна вартість такого обладнання для міста коштувала 1 664 999 гривень попри очікувану вартість 2 200 000 мільйонів гривень.  Договір про постачання шаф резервного живлення Міськсвітло уклало із ТОВ “Южспеценергокомплект” 4 вересня. Під час відключень електрики вони дозволять світлофорам працювати автономно до шести годин. 

Наразі відключень світла немає, але в листопаді жителі міста змогли оцінити перевагу таких світлофорів та зробити висновки, де ще їх бракує. Ми особисто поспілкувалися з водіями на цю тему та провели опитування в одній із найбільших водійських спільнот у Фейсбуці «За кермом». 

Кропивничанка Світлана Листюк каже, що завдяки встановленню світлофору з безперебійним живленням на перехресті вулиць Вокзальної та Габдрахманова ситуація суттєво поліпшилася за відсутності світла. 

«Я живу неподалік перехрестя вулиць Вокзальної та Габдрахманова і дуже радію тому, що там встановили такі світлофори. Бо під час відключення світла перейти вулицю або виїхати з вулиці Габдрахманова на Вокзальну було практично нереально. По Вокзальній водії їздять з шаленоюшвидкістю вони не пропускають, як правило, тих, хто намагається виїхати з другорядної дороги на Вокзальну. Регулювальників руху там практично ніколи не було. Іноді доводилося спостерігати велетенські затори від лікарні вздовж усієї вулиці Габдрахманова до Вокзальної. Пасажири навіть інколи виходили з автомобіля в заторі і кілька разів переходити туди-сюди вулицю Вокзальну, щоб дати можливість іншим автівкам виїхати з вулиці Габдрахманова. Тому з автономними світлофорами однозначно стало краще», – каже Світлана.

Теж схвально відгукуються про новації в місті водійка і наша колега Олена Шворак, але додає, що на деяких перехрестях  світлофори з безперебійним живленням також необхідні. 

«По-перше, хочу сказати що це дуже круто коли можна проїхати містом спокійно навіть під час блекаутів, щоб не вигадувати маршрути виключно з правим поворотом або, щоб не їхати аж на об’їзну, щоб дістатися в інший район міста. Але є ще кілька адрес, де не встановлено такі світлофори. Безумовно, їх може бути більше, я кажу лише про ті перехрестя, на які я звернула увагу, коли їжджу за своїм звичним маршрутом. Наприклад, це перетин вулиць Великої Перспективної та Гоголя. Там їде купа громадського транспорту, це й маршрутки і автобуси. Я навіть коли не проїжджала, а проходила повз кілька разів – бачила затори аж до наступного перехрестя. Ще одна адреса, де варто було б встановити, – це перехрестя вулиць Святослава Хороброго та вулиці Яновського. Звичайно люди, які живуть в інших районах, їздять іншими маршрутами, вкажуть інші місця», – зазначає Олена.

У групі «За кермом», де ми провели опитування, водії пишуть, що на деяких перехрестях, де встановили світлофори з автономним живленням, вони не працювали за відсутності світла.  А також називають складні перехрестя, де ще варто було встановити такі пристрої регулювання руху. 

Ось перелік пропозицій: 

  • Перехрестя вулиць Кропивницького та Полтавської;
  • Кропивницького – Садової;
  • по проспекту Європейському біля авторинку;
  • перехрестя вулиць Юрія Оліфіренка та провулкаУчилищного;
  • Левитського – Героїв-Земляків;
  • Преображенської – Кропивницького;
  • Покровської – Кропивницького;
  • Героїв України- Незалежності;
  • Великої Перспективної – Гоголя;
  • Юрія Бутусова – Вокзальної;
  • Полтавської – Марії Примаченко.

А також користувачі спільноти просять поставити такі світлофори біля шкіл.

Ми поцікавилася, як справно працюють світлофори з автономним живленням у Кропивницькому, та чи не планують їх встановити більше, враховуючи побажання містян, у керівника комунального підприємства “Міськсвітло» Дмитра Тотка. 

Дмитро Тоток підтверджує що дійсно світлофори із безперебійним живленням іноді працювали із перебоями.

«Їх встановили на 15 листопада і десь протягом місяця у нас були блекаути, але ці світлофори працювали майже ідеальною. Потім на кількох світлофорах виникли проблеми з реле напруги. Ще в двох, на перехрестях вулиць Незалежності й Коваленка та Олінського й Вокзальної,вийшли з ладу інвертори. Постачальник нам усе замінив за гарантією безплатно», – розповів Дмитро Анатолійович.

Загалом гарантійний термін обслуговування таких приладів – рік. Надалі їх ремонтуватимуть або спеціалісти «Міськсвітла», або підприємство-постачальник за кошти.

Загалом Дмитро Тоток погоджується про необхідність встановлення світлофорів з автономним живленням біля шкіл, де великий потік дітей, щоб захистити пішоходів.

А в програму стратегічного розвитку Кропивницького до 2030 року внесли питання про закупівлю системи керування світлофорними об’єктами, щоб контролювати ситуацію в онлайн-режимі і вирішувати не за дзвінками громадян і патрульної поліції, а негайно.

Тож у Кропивницькому і надалі планують поліпшувати ситуацію з регулюванням небезпечних перехресть, зокрема, біля навчальних закладів, і автоматизувати контроль за роботою світлофорів. Тепер головне, щоб депутати не чекали з виділенням коштів до чергових блекаутів, щоб «Міськсвітло» обладнало додаткові світлофори з безперебійним живленням принаймні біля шкіл. Не тільки для зручності водіїв, а й для безпеки пішоходів. Тим більше – дітей.

*Ця публікація підготовлена у співпраці з Українською асоціацією медіабізнесу та за підтримки ЮНЕСКО, за фінансування народу Японії. Автори несуть відповідальність за вибір і виклад фактів, що містяться в цій публікації, а також за висловлені думки. які не обов’язково належать ЮНЕСКО та жодним чином не зобов’язують Організацію».